AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
The STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI issue article summary The summary of the selected article appears at the bottom of the page. In order to get back to the contents of the issue this article belongs to you have to access the link from the title. In order to see all the articles of the archive which have as author/co-author one of the authors mentioned below, you have to access the link from the author's name. |
|||||||
STUDIA THEOLOGIA ORTHODOXA - Issue no. 2 / 2006 | |||||||
Article: |
THE CONTEMPORARY EUROPEAN MULTICULTURAL REALITY AS AN ORTHODOX CHALLENGE. Authors: CONSTANTIN V. SKOUTERIS. |
||||||
Abstract: Realitatea multiculturală europeană contemporană ca provocare ortodoxă. Prelegerea de faţǎ a fost susţinutǎ în Aula Magna a Universitǎţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, cu ocazia decernǎrii titlului de doctor honoris causa. Ea pleacǎ de la constatarea cǎ Biserica trebuie sǎ rǎspundǎ provocǎrilor istorice la care este supusă. Iar constituirea unei suprastructuri cum este Uniunea Europeană, unică nu doar prin dimensiuni ci şi printr-o nouă dialectică a raportului dintre autoritatea politică şi Biserică, este interpretatǎ ca o provocare. Dacă creştinismul este unul dintre factorii fondatori ai identităţii europene, astăzi Biserica îşi vede prezenţa în societate tot mai redusă şi mai indezirabilă. Datoria Teologiei ortodoxe se cuprinde, conform autorului, în două poziţii: a) să rămână fidelă Tradiţiei ei şi b) să dea această tradiţie reînnoită, în nici un caz falsificată, lumii de astăzi. Teologia ortodoxă este datoare să salveze, în noile condiţii, echilibrul dintre tradiţie şi reînnoire. | |||||||